De overwinning - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Elly Roorda - WaarBenJij.nu De overwinning - Reisverslag uit Ashburn, Verenigde Staten van Elly Roorda - WaarBenJij.nu

De overwinning

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

02 Juli 2015 | Verenigde Staten, Ashburn

We hebben nu twee auto’s ter beschikking en gaan allen, inclusief Margot richting badmintonhal. Het begint om 09:00 uur, dus we moeten wel op tijd zijn. Als we aan komen rijden blijkt dat de deur van de hal nog op slot zit. Er staan al wat deelnemers te wachten. En dan, ja hoor, daar is de man met de sleutel. Het feest kan beginnen. In de badmintonhal hebben we stevige bewaking van de Amerikaanse politie. Er vindt ook nog een bominspectie plaats. Onze veiligheid wordt zeker goed bewaakt. Agenten hier zijn voorzien van veel geweldsmiddelen. Zij kunnen alleen maar met gebogen armen lopen. Lijkt me lastig. Ik kan me niet voorstellen dat zij met zo een bepakking kunnen rennen. Ik denk ook niet dat verdachten snel zullen wegrennen. Ik word al bang als ik ze zie. Laat staan als je als verdachte aan je aanhouding wil ontsnappen. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van deze niet heel kleine mannetjes. Ze zien er op en top uit en hebben een krachtige uitstaling. Dat is bij ons toch iets anders, alhoewel het is met het nieuwe uniform al giga verbeterd. Het is wel alleen jammer dat politieagenten zich vaak heel stoer gedragen. Wat je ook bij ons vaak ziet is dat er heel zichtbaar een paar grote zwarte handschoenen aan hun koppel hangt. Is wat overdone.
De eerste partij is de mix van Gerard en Sabrina in de leeftijdscategorie boven de 40, tegen Marion, ook wel de Queen of the match genoemd en een Noord Ierse speler. Sabrina is zichtbaar gespannen. Het is voor haar de eerste keer dat ze aan de spelen deelneemt en nu ook haar eerste potje. De Ier ziet er flink uit. Hij zal wel heel goed zijn. Maar niets is wat het lijkt. Gerard en Sabrina winnen in twee sets. Hierna moeten ze tegen Duitsland. Deze zijn minder sterk, maar van Duitsers is bekend dat ze knokken tot het eind. Dat kan link zijn. Toch vet gewonnen door Geer en Sabrina, die een mooi staaltje badminton laten zien.
Dan kijken we naar de dubbel tussen Sabrina en Gabrielle(Dld.) en de Amsterdamse deelneemsters Marion en Anita. Zij zijn sterk, dus zal zwaar worden. Wij, de supporters zijn natuurlijk voor Sabrina en Gabriëlla en Sabrina, die de Queen willen verslaan. De eerste set gaat mis. Hemel, de spanning stijgt. Ze moeten de 2e set winnen anders is het klaar. Gerard geeft daarom nog wat aanwijzingen. De spanning is niet te harden aan de kant. Ja, jippie het lukt. Nu de beslissende 3e set. Er wordt een harde strijd gevoerd. Gabrielle heeft een blessure aan haar schouder. Ondanks dat knokt ze tot het einde van dit spel. Ze winnen, de koningin is verslagen. Nederland gaat uit zijn dak. Dat is in ieder geval zilver. Nu kunnen ze door voor goud. Morgen wordt het dus echt spannend.
Voldaan en tevreden rijden we naar het hotel. Sabrina is gesloopt. Ze zit nog te stuiteren in de auto. Alsof ze in een roes zit door de overwinning raakt zij raakte niet uitgepraat. We plannen iets om weer wat te gaan eten. Omdat het teveel tijd kost, zetten we zelf iets in elkaar. Ik heb niet veel trek. Wel neem ik een paar broodjes. Gerard gaat wat boodschappen doen en komt terug met patat. Jakkes, de hele kamer stinkt ernaar. Ook moet er nog een was gedraaid worden. Omdat we allemaal niet veel witte was hebben, gooien we alles bij elkaar. Nadat de anderen kennis gemaakt hebben met Margot, gaan we ook vanavond vroeg slapen. Morgen gaat het erom. Nog meer plakken? Gerard, Roger kunnen nog goud halen voor de mix en enkel. Ook Sabrina en onze Duitse heldin Gabrielle kunnen voor de dubbel nog goud halen. Het wordt in ieder geval super spannend.


  • 05 Juli 2015 - 18:55

    Louis:

    Come on!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elly

Mijn naam is dus Elly en ik ben de vrouw van Gerard. Hij gaat deelnemen aan de WPFG, World Police and Fire Games" die ditmaal zal plaatsvinden in Fairfax, USA. Het zijn de olympische spelen voor brandweer- en politiemensen. Zij komen vanuit de hele wereld bijeen om hieraan deel te nemen. Ooit heb ik zelf hier aan meegedaan, maar nu zal ik mijn support inzetten. De WPFG vindt eens in de twee jaar plaats. In 2005 was het in Quebec In 2007 in Adelaide, 2009 Vancouver, 20011 New York, 2013 te Belfast en nu dan in Fairfax YesUSA, here we com.

Actief sinds 21 Juni 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8666

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 07 Juli 2015

World Police and Firegames

Landen bezocht: