Biathlon - Reisverslag uit Chantilly, Verenigde Staten van Elly Roorda - WaarBenJij.nu Biathlon - Reisverslag uit Chantilly, Verenigde Staten van Elly Roorda - WaarBenJij.nu

Biathlon

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Elly

27 Juni 2015 | Verenigde Staten, Chantilly

BIATHLON

Zaterdag 27 juni. De dag van de biathlon voor Zakia, Farida, Michel en ik. Zou het zo benauwd worden als de afgelopen dagen? Dat was werkelijk niet te harden. Wakker worden en gelukkig geen hete zon, maar regen!!! Niet een beetje, maar met bakken komt het uit de hemel. Farida en Zakia moeten zich vroeg melden. Michel en ik pas om 14:00 uur. Maar ja, je weet hoe het gaat in Amerika: soms is het anders. De dames komen terug met de mededeling dat Michel en ik om 11.15 uur moeten starten en zij pas om 14.15 uur. Ook Roger is mee naar Chantilly. Hij is de zogehete begeleider van ons. Het blijft maar regenen. Ze plannen dat goed hier in de States. Dan krijgen we om 10:45 uur van Roger het sein om te geen inlopen. Om 10.45 uur is de briefing en om 11.15 uur starten we. Het parcours is zwaar, nat en glad. Michel neemt direct de kop en blijft dit, ondanks twee lekkere uitglijders, vasthouden. Ik heb het zwaar, zeer zwaar. Kon ‘s ochtends mijn bed al niet uitkomen door een stijve ..”rug”. Na mishandeling (schijnt massage te zijn) door dokter Bibber(Michel) kan ik gelukkig toch nog starten. Als verzopen katten finishen wij. We hebben nu wel wat nuttige tips voor de dames, die na dus na ons zullen starten. Farida en Zakia hebben in ieder geval geen regen tijdens de race, maar ja, het parcours was al lekker uitgebaggerd. Het valt op dat Zakia wel erg snel klaar is met schieten. Later blijkt dat zij in elke serie 1 houder te weinig geschoten heeft. Pff veel strafseconden dus. De prijsuitreiking laat nog even op zich wachten. De scores moeten namelijk nog geteld worden. Om 17.30 uur kunnen we daarvoor terugkomen. Wij, de biathleten met onze afvaardiging: Elly, Sabrina, Roger en Judy gaan naar de shootingrange. Uitslagen hangen aan de muur, dus snel kijken. Het lijkt erop dat Michel goud heeft. Ikzelf, brons en Farida net vierde. Zakia heeft wel een goede looptijd, maar de strafseconden worden haar funest. Om 18:00 uur komen de organisatoren met het nieuws. Geen prijsuitreiking!!! Dat wordt waarschijnlijk a.s donderdag???? Er zijn namelijk sporters die in een verkeerde leeftijdscategorie zaten. Ook zijn er deelnemers, de Russen, zoals gewoonlijk, die, ten aanzien van hun schietresultaten, de hulp hadden gekregen van ploeggenoten. “Nou lekker dan”. Voor Farida gaat dit waarschijnlijk goed uitpakken, maar voor de rest is het nog even afwachten. Terug naar Sterling. Met zijn allen naar de foodplaza, waar iedereen, tussen het aanbod van Mac Donalds tot Aziaties, zijn favoriete maaltijd kan uitkiezen. Roger laat nog even zijn selfiespecialiteit zien door zichzelf en de hele groep op de foto te zetten. Zo uit de losse hand. Dan terug naar het hotel om redelijk snel te pitten en dromen van de prijsuitreiking.

• 29 Juni 2015 - 21:30

Louis:

Pfff dejavu

Worden jullie scores nog "gemiddeld"? Alsin team effort?

Ff afwachten tot donderdag maar

Elly

Mijn naam is dus Elly en ik ben de vrouw van Gerard. Hij gaat deelnemen aan de WPFG, World Police and Fire Games" die ditmaal zal plaatsvinden in Fairfax, USA. Het zijn de olympische spelen voor brandweer- en politiemensen. Zij komen vanuit de hele wereld bijeen om hieraan deel te nemen. Ooit heb ik zelf hier aan meegedaan, maar nu zal ik mijn support inzetten. De WPFG vindt eens in de twee jaar plaats. In 2005 was het in Quebec In 2007 in Adelaide, 2009 Vancouver, 20011 New York, 2013 te Belfast en nu dan in Fairfax YesUSA, here we com.

Actief sinds 21 Juni 2015