De dag der dagen - Reisverslag uit Baker City, Verenigde Staten van Elly Roorda - WaarBenJij.nu De dag der dagen - Reisverslag uit Baker City, Verenigde Staten van Elly Roorda - WaarBenJij.nu

De dag der dagen

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly

01 Juli 2015 | Verenigde Staten, Baker City

Vandaag begint dan eindelijk hetgeen waarvoor we hier zijn. Badminton. Gerard, Roger en Sabrina, de spelers worden eerst gebracht. Ook gaat Zakia mee. Ik pas er niet meer bij en word dus later opgehaald. De andere auto heeft Michel nodig om zijn Margootje van het vliegveld op te halen. Eindelijk is zij er dan. We hebben het de afgelopen week wel wat met hem te stellen gehad. Hij had het maar over zijn Margootje!!!!. Hij is zooo in love!!!! Ik blijf dus achter met mijn vriend Dell, Straks ga ik nog van hem houden! Hij leidt mij af en houdt mij bezig op de momenten dat ik niet goed in mijn vel zit. Na een behoorlijke burn-out gevolgd door een depressie, is het voor mij lastig om zo ver van huis te zijn. Vorig jaar ben ik, in plaats van een maand vakantie in Indonesië, na anderhalve week teruggegaan. De hitte en de afstand waren funest. Ik pleurde letterlijk in de goot. Gelukkig was ik toen samen met een vriendin, die inzag dat ik terug moest en heeft het geregeld. Nu zijn we een jaar verder. Ik voelde me goed en dacht dat ik zonder problemen wel mee kon naar de States. Ik moet er niet teveel bij nadenken! Ik mis mijn kinderen, kleinkind, buurtjes en misschien klinkt het vreemd, maar ook een groot aantal van mijn collega’s. Mijn structuur is weg. Ik stel mezelf, ondanks dat ik lieve collega’s van Gerard om me heen heb, waar het best gezellig en ook veel lachen is, gerust met de gedachte dat het nog maar een week duurt voordat ik thuis ben. Ik kruip achter mijn vriend, “Dell” en ga aan de slag. Ik kan het verhaal zo zonnig maken als ik wil. De dag der dagen der dagen zijn dus begonnen. Ik stap onder de douche, ga koffie zetten en ga beginnen. Jezus, wat is dat internet traag zeg. Net als ik aan mijn verhaaltje wil beginnen, wordt er op de deur geklopt. Ha, daar is Farida. Ze komt me ophalen. Gerard moet pas om half vier zin eerste wedstrijd spelen, dus ik kan nog even tikken. We gaan om half drie die kant op. Dubbel, Roger en Gerard tegen Hong Kong. Sterke tegenstander, de eerste set met 22-20 , de tweede set met 21-16 verloren. De tweede wedstrijd, waar het al een stuk beter ging, was in de dubbel met Maleisië eindigend 21-12 en 21-12 verloren. Zonde. Dit zijn waarschijnlijk wel de kampioenen. De derde en laatste wedstrijd was ook tegen Maleisië met een score 21-6 en 21-16 gewonnen. Mooie wedstrijd, op het hoofdveld, dus dat is mooi. Als we terug zijn in het hotel spreken we met de meiden af om te gaan eten. Gerard zit opgescheept met een drietal gillende meiden. Ze willen alle drie een foto maken van de ondergaande zon en de mooie wolkenlucht. Gekkenhuis. Hij is wel wat gewend met zijn eigen meiden, dus dat was lachen.

  • 04 Juli 2015 - 10:19

    Germanda:

    Hey zus,

    Hier eindelijk reactie van je zusje.
    Sorry voor het late reageren maar mn i-pad liep steeds vast.
    Maar ik heb alles gelezen en gezien, je moet iets met dat schrijven van je doen.
    Echt knap hoor hoe je alles neerzet.
    Volgens mij een prima therapie voor je.
    Alles gaat goed hier, ik zou nog bij jou en Gwenda schoonmaken maar het is te warm
    Dus ga ik volgende week doen als het wat koeler wordt.
    Met Ma gaat het ook goed alleen gisteren had ze het warm en ze heeft n ventilatortje dus die maar aangezet. Probeer haar vandaag mee te krijgen om boodschappen en kijken voor n grotere waaier, ik had ook ff lekker wat water ijsjes voor dr gehaalt dat was een traktatie.
    Geniet er van en met je kids gaat het goed hoor.
    Ik spreek je gauw weer.

    Dikke kus van je zus

  • 05 Juli 2015 - 19:04

    Louis:

    Je mist niks hier!

    Probeer te genieten

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elly

Mijn naam is dus Elly en ik ben de vrouw van Gerard. Hij gaat deelnemen aan de WPFG, World Police and Fire Games" die ditmaal zal plaatsvinden in Fairfax, USA. Het zijn de olympische spelen voor brandweer- en politiemensen. Zij komen vanuit de hele wereld bijeen om hieraan deel te nemen. Ooit heb ik zelf hier aan meegedaan, maar nu zal ik mijn support inzetten. De WPFG vindt eens in de twee jaar plaats. In 2005 was het in Quebec In 2007 in Adelaide, 2009 Vancouver, 20011 New York, 2013 te Belfast en nu dan in Fairfax YesUSA, here we com.

Actief sinds 21 Juni 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 8671

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 07 Juli 2015

World Police and Firegames

Landen bezocht: